
تمام دانش آموزان مدرسه می توانند در مورد موضوعات مختلف در انجمن ها صحبت کنند، نظرشان را بیان کنند ، پاسخ دیگران را بخوانند و دوباره پاسخ دهند و…
دهمین پیشوای شیعیان، “امام ابوالحسن على النقى الهادى(ع)” ، در نیمه ذیحجه سال ۲۱۲ هجرى در اطراف مدینه در محلى به نام «صریا» به دنیا آمد. پدرش پیشواى نهم، “امام جواد(ع )” و مادرش بانوى گرامى “سمانه” است. کنیه آن امام همام ” ابوالحسن ” و مشهورترین القاب آن حضرت ” هادی ” و ” نقی ” بود. “امام هادی(ع )” در سال ۲۲۰ هجرى پس از پدر بزرگوارش در سن ۸ سالگی به مقام امامت رسید و دوران امامتش ۳۳ سال و عمر شریفش ۴۱ سال و چند ماه بود. آن حضرت در سال ۲۵۴ در شهر سامراء به شهادت رسید. امام در مدت امامت خود با چند تن از خلفاى عباسى معاصر بود که به ترتیب زمان عبارتند از: معتصم، برادر مامون، واثق، متوکل، منتصر، مستعین،معتزّ. در این مدت “حضرت علی النقی(ع )” برای نشر احکام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مکتب جعفری و تربیت شاگردانی گرانقدر گامهای بلند برداشت. آن حضرت علاوه بر تعلیم و تعلم و نگاهبانی از فرهنگ اسلامی، در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر وقت “متوکل عباسی” آنی آسایش نداشت. مورخان و محدثان نوشته اند که امام جماعت حرمین (مکه و مدینه ) ، به “متوکل عباسی”، نوشت: اگر تو را به مکه و مدینه حاجتی است، “علی بن محمد(هادی)” را از این دیار بیرون بر، که بیشتر این ناحیه را مطیع و منقاد خود گردانیده است. این نامه نشان دهنده نفوذ معنوی “امام هادی(ع )” در سنگر مبارزه علیه دستگاه جبار عباسی است. سرانجام “متوکل عباسی” دستور داد “امام هادی(ع)” را از مدینه به سامرا – که مرکز حکومت وقت بود – انتقال دهند و سپس آن حضرت را در محله عسکر سالها زندانی کرد تا همواره زندگی امام، تحت نظر دستگاه خلافت باشد. برخی از بزرگان مدت این زندانی و تحت نظر بودن را – بیست سال – نوشته اند. “امام هادى(ع)” در زمان “معتز” مسموم گردید و به شهادت رسید و در خانه ای که بیست سال در آن زندانی و تحت نظر بود به خاک سپرده شد. گرچه عصر زندگى “امام هادى(ع)” عصر اختناق و استبداد بود و امام، براى فعالیت فرهنگى در سطح گسترده آزادى عمل نداشت و از این نظر فضاى جامعه با عصر “امام باقر(ع)” و بویژه عصر “امام صادق(ع)” تفاوت فراوان داشت؛ اما آن حضرت در همان شرائط نامساعد، علاوه بر فعالیتهاى فرهنگى از طریق مناظرات، مکاتبات، پاسخگویى به سؤالها و شبهات، و تبیین بینش درست در برابر مکاتب کلامى منحرف، راویان و محدثان و بزرگانى از شیعه را تربیت کرد و علوم و معارف اسلامى را به آنان آموزش داد و آنان این میراث بزرگ فرهنگى را به نسلهاى بعدى منتقل کردند. شیخ “طوسى”، تعداد شاگردان آن حضرت در زمینه هاى مختلف علوم اسلامى را ۱۸۵ نفر می داند. در میان این گروه، چهره هاى درخشان علمى و معنوى و شخصیتهاى برجستهاى مانند: “فضل بن شاذان”، “حسین بن سعید اهوازى”، “ایوب بن نوح”، “ابوعلى”(حسن بن راشد)، “حسن بن على ناصر کبیر”، “عبدالعظیم حسنى”(مدفون در شهر رى) و “عثمان بن سعید اهوازى” به چشم می خورند که برخى از آنان داراى آثار و تاءلیفات ارزشمند در زمینه هاى مختلف علوم اسلامى هستند و آثار و خدمات علمى و فرهنگى آنان در کتابهاى رجال بیان شده است. “امام هادی(علیهالسلام)” می فرماید: اعتبار مردم در دنیا به مال است و در آخرت به عمل . فروتنی در آن است که با مردم چنان کنی که دوست داری با تو چنان باشند. نارضایتی پدر و مادر، کم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت میکشاند. هر کس بر طریق خداپرستی محکم و استوار باشد، مصائب دنیا بر وی سبک آید، گر چه تکه تکه شود. اگر همه مردم مسیری را انتخاب کنند و در آن گام نهند، من به راه کسی که تنها خدا را خالصانه میپرستد خواهم رفت . به راستى که حرام، افزایش نمىیابد و اگر افزایش یابد، برکتى ندارد و اگر انفاق شود، پاداشى ندارد و اگر بماند، توشهاى به سوى آتش خواهد بود. علم و دانش بهترین یادبود برای انتقال به دیگران است. منبع پیام
باز آمد بوی ماه مدرسه بوی بازیهای راه مدرسه بوی ماه مهر، ماه مهربان بوی خورشید پگاه مدرسه از میان کوچههای خستگی میگریزم در پناه مدرسه باز می بینم ز شوق بچهها اشتیاقی در نگاه مدرسه زنگ تفریح و هیاهوی نشاط خندههای قاهقاه مدرسه باز بوی باغ را خواهم شنید از سرود صبحگاه مدرسه روز اول لالهای خواهم کشید سرخ، بر تخته سیاه مدرسه
برای ثبت سفارش کتب درسی برای سال تحصیلی آینده نیاز است که رمز پویای کارت بانکی شما فعال باشد. سپس وارد سایت www.irtextbook.com شده و مطابق تصاویر زیر مراحل را انجام دهید. صفحه باز شده که مطابق تصویر بالاست را مشاهده خواهید کرد . در این بخش کادر آبی رنگ «ورود دانش آموز» را انتخاب فرمایید. در صفحه بعد لازم است کد ملی و شماره سریال ۶ رقمی که در شناسنامه دانش آموز موجود است را وارد کرده و ورود را انتخاب کنید (توجه فرمایید که هنگام ورود اعداد کیبورد باید روی زبان انگلیسی تنظیم شود ، اما اعداد نمایشی در صفحه نمایش فارسی خواهند بود) پس از نمایش نام و نام خانوادگی دانش آموز در صفحه بعد مطابق تصویر بالا سمت راست گزینه «ثبت سفارش» را انتخاب فرمایید تا صفحه ای مطابق تصویر بالا سمت چپ نمایش داده شود. نهایتا با چک کردن «پایه سفارش» گزینه «ثبت سفارش و پرداخت» را انتخاب کنید تا به صفحه پرداخت اینترنتی وارد شوید ، پس از آن و با پرداخت مبلغ به صورت خودکاردوباره وارد صفحه سامانه توزیع و فروش کتب درسی می شوید. این مرحله به منزله اتمام ثبت سفارش کتب شماست.
با سلام و احترام به اطلاع می رساند کانون های فرهنگی تربیتی شهید دعایی و ریحانه با همکاری کارشناسی فرهنگی هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی ،جهت هدف دهی و سازماندهی همکاران فرهنگی و دانش آموزان نخبه در رشته های مختلف فرهنگی هنری ، ورزشی و تربیتی همچنین استفاده از ظرفیت این عزیزان در کانون های نامبرده ، اقدام به شناخت و جمع آوری مشخصات هنرمندان دانش آموز نموده است . لذا شایسته است دانش آموزان ارجمندی که در هر یک از رشته های فرهنگی هنری ، ورزشی و تربیتی ذیل شامل مهدویت ، آموزش قرآن ، هنرهای آوایی، نمایشی ، شطرنج ، دو مینو، تنیس روی میز ، فوتبال دستی ، سازه های ماکارانی ، رباتیک ، نجوم و ….. تخصص دارند ، نسبت به تکمیل ایفرم ۸۱۴۰ تا تاریخ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ اقدام نمایند. ثبت نام دانش آموزان از طریق این لینک صورت می گیرد ثبت نام همکاران از طریق این لینک صورت می گیرد
به استحضار دانش آموزان عزیز می رساند نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) در تاریخ ۹ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گلستان برگزار می گردد. از علاقمندان به این حوزه دعوت به عمل می آید تا در این نمایشگاه شرکت نمایند . ساعت بازدید : ۱۷:۰۰ الی ۲۲:۰۰ آدرس نمایشگاه: شیراز شهرک گلستان بلوار علامه دهخدا محل دائمی نمایشگاههای بین المللی فارس ساختمان اداری واحد امور نمایشگاه ها
بالاخره خرداد ، ماه امتحانات رسید و همان طور که از نوروز زمزمه هایی به گوش می رسید قرار بر این شد که امتحانات ترم دوم به صورت حضوری برگزار شود. خواندن همه کتاب ها ، آن هم به طور کامل موجب می شود هر دانش آموزی تا حدودی نگران شود. نگران از اینکه مبادا در مدت کمی که هست آمادگی لازم برای در امتحانات را کسب نکنم. 😳 🙄 یکی از روش های برنامه ریزی برای کسب بهترین نتیجه در زمان کوتاه اولویت بندی براساس میزان تسلط و دشواری درس ها و فصل هاست که ما آن را «برنامه ریزی تسلط محور» نامیده ایم. در این روش که جدول آن را از پایان همین مقاله می توانید دانلود کرده و پرینت کنید (و یا خودتان روی کاغذ آن را یادداشت کنید)، ۱۳ ستون برای هر درس مشخص شده است که در زیر آن را مشاهده می کنید این جدول اگرچه در نگاه اول کمی شلوغ به نظر می رسد ، اما می تواند کمک زیادی به ما کند تا در مدت ۷ روز درس ها را سبک سنگین و نهایتاً اولویت بندی کنیم. بیایید با هم نگاهی به این جدول بیاندازیم: یک برگه افقی را جلوی خود می گذاریم ، و شروع به رسم جدول می کنیم .
💡 در این مقاله با ما همراه باشید تا دلیل اینکه چرا شرکت کردن در آزمون های جامع بهتر از شرکت نکردن است را بدانیم : بسیاری از بچه ها وقتی اسم آزمون جامع دروس را می شنوند جبهه می گیرند ! آن ها به این فکر می کنند که امتحان دادن برای یک درس به اندازه کافی وحشتناک هست ، دیگر هفت یا هشت درس با هم امتحان دادن حتما تنها یک غول کُش می تواند از پسش بر بیاید، نه ما ! اصلا چه دلیلی دارد همه دروس با هم امتحان بدهیم؟ شاید بد نباشد جواب این دانش آموزان را اینطور بدهیم که: تو خودت یک غول کشی! زمانی را به یاد بیاورید که در کلاس دوم یا سوم دبستان درس می خواندید ، زمانی که برای جمع ۲ عدد ساده یا نوشتن ساده ترین کلمات مشکل داشتید، امروز اما به سادگی آن اعداد را محاسبه می کنید ، انشاهای زیبا می نویسید و کارهایی می کنید که اگر در کلاس دوم به شما می گفتند یک روز به آنجا می رسید باور نمی کردید ! آن روزها برای شما محاسبات ریاضی امروز و یا درک مطالب علوم واقعا سخت بود اما همین که از کلاس دوم تا امروز این همه مطالب تکرار شد در کنار مطالب تازه ای که آموختید موجب شد به اینجا برسید که برادر و خواهر های کلاس دومی شما امروز شما را بسیار دانا تر از خودشان ببینند. اینکه ما آزمون بیشتر هم بدهیم اول از همه همین کار را می کند، کمک می کند تمرین بیشتری حل کنیم و دقیق تر به مطالبی که کم و بیش یاد گرفته ایم نگاه کنیم. پس در کل یادمان باشد از امتحان هیچوقت نترسیم یا دلهره نداشته باشیم ، چون امتحان بیشتر یعنی قوی تر شدن خودمان و الا هیچ وقت یک امتحان هیولا نیست ! حالا چرا آزمون جامع و تستی شرکت کنیم ؟ آزمون جامع یعنی بخاطر آوردن تمام مطالبی که در طول یک هفته می خوانیم. شما هر هفته تمام این درس ها را دارید ، هر روز از یک کلاس به کلاس دیگر می روید و شاید طی یک روز، هم علوم داشته باشید هم ریاضی . چیز سختی نیست اگر در کنار این دو درس ۷ یا ۸ سوال زبان هم وجود داشته باشد همیشه این مطلب را به یاد داشته باشید که: چطور یک فیل را می خوریم؟ جواب: لقمه لقمه ! چون همه چیزهای بزرگ چه فیل باشد، چه آزمون جامع دروس از بخش های کوچک تر تشکیل شده اند و اینطور می شود از پسِ آن ها بر آمد. خب قرار نیست در این مطلب شما را خسته کنیم پس فقط این را هم بگوییم که آزمون های این چنینی کمک می کنند شما مدیریت زمان درست را خودتان یاد بگیرید ، سریع تر کارها را پیش ببرید ، خودتان را در درس ها بهتر کنید و هر بار که آزمونی را با آزمون قبلی خودتان مقایسه می کنید بهتر شدن خودتان را ببینید و ضمناً اگر تصمیم داشتید در سال های بالاتر در آزمون نمونه دولتی یا المپیاد شرکت کنید باید روش حل کردن اینگونه سوالات را بهتر از دیگران یاد بگیرید