دبیرستان انرژی اتمی

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان پایه دهم 1403

زمان تقریبی مطالعه متن:4 دقیقه

بالاخره انتظارات به سر رسید و چنانکه پیشتر گفته بودیم از 18 فروردین ماه 1403 ثبت نام آزمون نمونه دولتی و سمپاد (تیزهوشان) به صورت مشترک آغاز شده و تا 28 فروردین ادامه خواهد داشت . با ما همراه باشید تا با توجه به تصاویر نحوه نام نویسی و ثبت نام را برایتان توضیح دهیم.

1)ورود به سامانه my.medu.ir

با نام کاربری و رمز عبور دانش آموز

2) از بخش خدمات آموزشی ، آزمون سمپاد / نمونه دولتی را انتخاب نمایید.

3.  اطلاعات خواسته شده را به صورت تمام و کمال وارد نمایید. 

از شما خواسته شده تا مشخصات شخصی خود مثل نام پدربزرگ پدر، آدرس، شماره تلفن ولی و… را وارد نمایید. همچنین در صورتی که دوقلویی دارید که امسال در این آزمون شرکت می کند چون قبولی یکی نفر به دیگری هم کمک می کند لازم است مشخصات وی را وارد نمایید. در نهایت بدکمه سبز رنگ انتخاب اولویت ها وارد مرحله بعد شوید  (تصویر3 و 4)

 

4. انتخاب اولویت ها ( مهم ترین بخش، تصویر 5)

در این بخش لازم است اولویت های خود را از بین رشته ، مدارس نمونه و سمپاد، هنرستان انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که مثلا دبیرستان غزال رشته تجربی ، یک اولویت و دبیرستان غزال رشته ریاضی یک اولویت دیگر محسوب می شود. 

پس از برگزاری آزمون و هنگام مشخص شدن نتیجه در صورتی که دانش آموزی توان قبولی در دو یا چند رشته اولویت را داشته باشد مدرسه با اولویت بالاتر قبول خواهد شد. پس نتیجه اولویت ها تاثیری روی شانس قبولی شما ندارد و با خیال راحت براساس علاقه خود اولویت بندی نمایید. 

توجه: قطعا اینکه چه مدرسه ای از چه ناحیه ای انتخاب نماییم اثرگذار خواهد بود. 

توجه 2 : چنانکه پیشتر بیان شد دانش آموز حق انتخاب چند سمپاد از نواحی مختلف شیراز را دارد اما تنها اجازه شرکت در دبیرستان نمونه ناحیه ای را دارد که اکنون در آن مشغول به تحصیلی است یعنی برای دانش آموزان دبیرستان پسرانه انرژی اتمی شیراز ناحیه 1 

برای افزودن اولویت از میان 3 گزینه تیزهوشان نمونه دولتی و هنرستان می توانید مدارس مختلف را ببینید . توجه داشته باشید که می توانید  از هریک از گزینه ها 3 مورد را انتخاب کنید . پس از انتخاب هر مدرسه با زدن دکمه افزودن اولویت می توانید اولویت بعدی را بنویسید (تصویر 6) همچنین در صورتی که قصد پاک کردن اولویتی داشتید مطابق (تصویر 7 ) گزینه ی سطل زباله را انتخاب نمایید.

 

 

5. ثبت اولویت ها ( ثبت نام هنوز تمام نشده است!)

پس از انتخاب اولویت ها و زدن دکمه «ذخیره فرم ثبت نام» ( تصویر 8) ثبت نام هنوز تمام نشده است 

توجه داشته باشید که مراحل انجام اگر صرفا تا این مرحله باشد قابلیت ویرایش تا روز آخر ثبت نام یعنی 28 فروردین را دارد ( برای این کار به مراحل 1و 2  این راهنمایی بازگردید.)

6.  ثبت نام تنها در صورتی پایان می یابد که گزینه «پرداخت و نهایی سازی» را انتخاب کرده باشید. 

هشدار: پس از انتخاب این گزینه دیگر توانایی ویرایش وجود نخواهد داشت 

 

دببرستـان پسرانه غیردولتی انرژی اتمی شیراز

 

«تصاویر یادگاری»

دیگر تصاویر را در نگارخانه ببینید